(Теорему Піфагора: площа квадрата, побудованого на гіпотенузі дорівнює сумі
площ квадратів, побудованих на катетах.
Або. У прямокутному трикутнику сума
квадратів катетів дорівнює квадрату гіпотенузи).
3. Хто з учених математиків довів теорему: «Якщо паралельні прямі, які
перетинають сторону кута відтинають на одній його стороні рівні відрізки, то
вони відтинають рівні відрізки і на другій стороні кута.»
(Фалес Мілетський).
4. Як називаються числа, що не є раціональними, але є дійсними?
(Ірраціональні).
5. Яку цифру можна писати кілька разів підряд, а число завжди буде
одноцифровим? (Нуль).
6. 2 у квадраті дорівнює 4; 3 у квадраті дорівнює 9, а скільки дорівнює кут
у квадраті? (90º).
7. Як розрахуватись, якщо треба заплатити в касу 11грн і в покупця є
банкноти по 2 грн, а в касира банкноти по 5 грн?
(Покупець дає 8 купюр по 2 грн, а
касир дає здачі 5 грн).
8. Запитання може бути такого типу: показати на плакаті план школи і на
цьому плані відзначити прямокутником місце розташування класного приміщення.
Запитання: «Учні якого класу вчаться в цьому класному приміщенні?»
2 раунд. Мовний.
За правильну відповідь
нараховується 2 бали.
1) Проспелінгувати (проговорити)
математичний термін. Кожний учасник команди по черзі говорить одну букву.
І команда.
Логаритмічний ( л о г а р и ф м
і ч н и й).
ІІ команда
Підкориневий ( п і д к о р е н
е в и й).
2) Перекласти словосполучення на українську мову.
(для кожного учасника). 2 бали.
І команда.
Принять во внимание (взяти
до уваги; прийняти до уваги);
чётные числа
(парні числа);
упростить выражение (спростити вираз);
разрешить уравнение (роз'язати рівняння);
дать правильный ответ (дати
правильну відповідь);
арифметическая последовательность
(арифметична послідовність);
ІІ команда.
Нечётная функция
(непарна функція);
дать понятие
(дати означення);
убивающая последовательность (спадна
послідовність);
бесконечность
(нескінченність);
расставить скобки
(поставити дужки);
область определения
(область визначення).
3 раунд.
Розшифрувальний.
А). Команда команді дає завдання пояснити математичний термін і пропонує
три різні тлумачення цього терміну, з яких одне правильне. Правильна відповідь
приносить команді 3 бали.
І команда.
Що таке потенціювання рівняння?
Відповідь 1. Піднесення рівняння до якогось степеня.
Відповідь 2. Опускання знаку логарифму в обох частин рівняння.
Відповідь3. Запис рівняння, рівносильного даному.
ІІ команда.
Що таке стохастика?
Відповідь1. Розділ математики, що вивчає числа, що містять сто.
Відповідь 2. Розділ математики, що вивчає статистику.
Відповідь 3. Розділ математики, що вивчає теорію ймовірностей.
Б). Відгадування тверджень, теорем по початковим словам. 3 бали.
Двом командам дається запитання, відповідає хто швидше .
Продовжити твердження або теорему і назвати її.
1.
Числа, що використовують… (для лічби
предметів. Це означення натуральних чисел).
2.
Сума коренів зведеного квадратного
рівняння… (дорівнює другому коефіцієнту, взятого з протилежним знаком, а
добуток коренів дорівнює вільному члену.
Це теорема Вієта).
3.
Квадрат суми двох виразів дорівнює…
(квадрату першого виразу плюс подвоєнний добуток першого і другого виразів плюс
квадрат другого виразу. Формула скороченого множення).
4.
Від перестановки доданків… (сума не
змінюється. Переставний закон множення).
5.
Розв’язати рівняння означає… (знайти його корені або
показати, що їх немає. Розв’язування рівнянь).
6.
7 помножити на 8… (56. Таблиця
множення).
4 раунд.
Квітковий.
Кожній команді дається квітка, на пелюстках якої написані завдання, що
потрібно виконати. Кожний учасник
відриває пелюсток від квітки і виконує завдання. Час – 1 хв. За
правильну відповідь 2 бали.
І команда – біла ромашка;
ІІ команда – голуба волошка.
1) Обчислити. 3,7+1/2
2) Обчислити -5-3/4
3) Розв’язати
рівняння. 2х – 6 = – 4х – 3.
4) Знайти менший корінь рівняння. х2 + 2х – 3 = 0.
5) Знайти найбільший цілий розв’язок нерівності. 3(х + 2) ≤ 5.
6) Знайти середнє арифметичне коренів рівняння. х2 + 6х – 2 = 0.
7) Знайти кількість коренів рівняння. │х + 2│= – 4.
5 раунд. Відгадування відомих прізвищ.
Капітан кожної команди одержує листок, де
написані прізвища відомих людей, які внесли вклад у розвиток математики, автори
підручників та інші видатні імена. Капітан на протязі 2 хвилин пояснює своїм
гравцям про кого йде мова, не називаючи прізвища, тільки натякаючи на його
відкриття чи якось іншим чином. Члени команди повинні вгадати відомі імена. За
кожне вгадане прізвище 2 бали..
І
команда.
Ньютон, Герон, Бевз, Архімед, Кравчук,
Гільберт, Лейбніц.
ІІ
команда.
Вієт, Фалес, Апостолова, Евклід, Ейлер,
Декарт, Ковалевська.
Підсумки.
Для
підбадьорення командам.
Чи знаєте ви, що
на персні Піфагора було викарбувано девіз: «Тимчасова невдача краща тимчасової
удачі». Ще все попереду і останній 6 раунд покаже одній команді чи удача була
тимчасовою чи справжньою, а другій команді – чи невдача була мимольотною.
Головне – не
засмучуватися, а йти вперед до перемоги!
6
раунд. Замовляння балів.
Одна команда
другій замовляє бали від 1 до 50. Ведучий дає запитання, що стосується
статистичних даних. Та команда, яка повинна відповідати дає цифрову відповідь.
Команда суперник має право казати «більше» чи «менше». Виграє та команда і одержує
замовлену кількість балів, відповідь якої була ближчою до правильної.
Запитання 1.
Скільки жителів в селі Руда? (897).
Запитання 2.
Скільки учнів в нашій школі мають комп’ютери вдома?
( 78 ).
Запитання 3.
Скільки існує простих чисел від 1 до 1000. (Така таблиця є в підручнику 6 класу).
Запитання 4. З
якою точність відоме науці число «пі»? Це число шестизначне.
(100825). π = 3,1415929…
Запитання 5.
Існує число «фі» – золотий переріз. Його
було обчислено за допомогою обчислювальної машини з точністю до скількох
знаків? Це число чотиризначне.
Підсумки. Призи
переможцям і вболівальникам.
Комментариев нет:
Отправить комментарий