понедельник, 14 декабря 2015 г.

Математичний ранок

Тема виховного заходу: Інтелект  –  шоу RG "Еврика"
Мета виховного заходу:  поглибити знання учнів з математики та інформатики, показати зв’язки математики із іншими науками, виховувати логічне мислення, уважність, зосередженість.
Форма проведення: конкурс.
Методи проведення: у вигляді гри.
Засоби проведення: за допомогою запитань.
Використані джерела: журнал "Позакласний час" №7-8, 2008;газета "Математика"  №11,2007.                 
Хід гри
Ведучий 1. Любі друзі! Ми раді вас вітати на святі знань математики та інформатики, гарного настрою та відпочинку. Назва його – інтелект-шоу  RG "Еврика" і присвячене воно цариці наук – математиці та науці інформатиці.
Ведучий 2. Слід зазначити, що грати прийшли найсильніші. Побажаємо їм усім успіху і надамо слово кожному з учасників для своєї презентації.(Учні розповідають про себе, займають місця за ігровими столами).
Ведучий 1. На нашому святі присутнє компетентне журі у складі: (представлення журі).
Ведучий 2. Розпочинаємо відбірний тур, за результатами якого визначимо, у якій послідовності учасники першого конкурсу будуть обирати теми та відповідні запитання. За найточнішу відповідь нараховується один додатковий бал.
Запитання відбірного туру
Скільки учні навчаються у нашій школі? (  238 ).
(Кожен учасник пише на листочку свою відповідь і віддає ведучим. За цими відповідями визначаються порядковий номер кожного учасника для обирання теми.)

І конкурс "Тема".
Ведучий 1. У кожній з пропонованих тем  7 запитань, що оцінюються 1 балом. Якщо учень дав правильну відповідь на всі запитання, то він отримує додатково ще 5 балів.
(Після того, як учні обрали тему, ведучі зачитують запитання. )

Трикутники
1. Скільки кутів має трикутник?(3)
2. Яка сума внутрішніх кутів трикутника?   (180)
3. Який трикутник називається прямокутним? (У якого один кут прямий)
4. Чи можуть сторони трикутника бути: 3см,5см,8см? (Ні).
5. Як називається відрізок, що виходить з вершини кута і ділить протилежну сторону пополам? (Медіана).
6. Якщо всі кути трикутника по 60 градусів, то як називають цей трикутник? (Рівносторонній).
7. Який інструмент допомагає нам вимірювати кути трикутника? (Транспортир).
Цілі числа
1. Яке число ділиться без остачі на всі інші числа? (Нуль).
2. Яке найменше натуральне число? (1).
3. Як називаються числа, що менші від нуля? (Від'ємні).
4. Чи ділиться число 113 на 3? (Ні).
5. Скільки є цифр у математиці? (10).
6. Скільки десятків у числі 785? (8).
7. Скільки відсотків становить число 30 від 60? (50%).
Дробові числа
1. Як називають число, що записане над рискою дробу? (Чисельник).
2. Як називають числа, запис яких містить кому? (Десяткові).
3. Як називається дріб, чисельник якого менший від знаменника? (Правильний).
4. Що більше 1/19 чи 1/18? (1/18).
5. Як записати  ціле число 5  у вигляді звичайного дробу? (5/1).
6. Як записати 1 відсоток у вигляді дробу (1/100 або 0,01).
7. Чи може знаменник дробу бути 0? (Ні).
Чотирикутники
1. Які чотирикутники вивчають у школі: опуклі, неопуклі?  (Опуклі).
2. Як називається чотирикутник, у якого дві сторони паралельні, а дві інші -- ні? (Трапеція).
3. Як називають сторони чотирикутника, які лежать навпроти одна одної? (Протилежні).
4. Скільки діагоналей у чотирикутнику? (2).
5. Яка сума внутрішніх кутів чотирикутника? (360).
6. Як називається прямокутник, у якого всі сторони рівні? (Квадрат).
7. Чи рівні діагоналі у паралелограма? (Ні).
Рівняння ( 6,7,8)
1. Як називається рівність, що містить змінну? (Рівняння).
2. Як найчастіше позначають невідому величину у рівнянні? ( х ).
3. Розв'язавши рівняння, ми знаходимо число. Як воно називається? (Корінь).
4. Як знайти невідомий множник? (Треба добуток поділити на відомий множник).
5. Знайти корінь рівняння: 6х = 3.  (0,5 або 1/2).
6. Чи може рівняння не мати коренів? (Так).
7. Як називають рівняння, які мають однакові корені? (Тотожно рівними).
Рівняння (9,10,11)
1. Назвати формулу коренів квадратного рівняння. ( х = (-b + D)/2a ).
2. Скільки коренів має рівняння, якщо дискримінант менший нуля? (Жодного).
3. При якій умові дріб дорівнює нулю? (Чисельник =0, а знаменник не дорівнює 0).
4. За теоремою Вієта, чому дорівнює добуток коренів зведеного квадратного рівняння? (Третьому коефіцієнту). 
5. Як називається вираз: b2 - 4ас? (Дискримінант).
6. Чи може рівняння мати безліч коренів?
7. Що потрібно знати, коли переносити доданки з однієї частини рівняння в іншу? (Треба змінювати знак доданків).
Коло, круг (6,7,8).
1. Як називається відрізок, що сполучає дві точки кола? (Хорда).
2. Як називається хорда, що проходить через центр? (Діаметр).
3. Скільки спільних точок з колом має дотична до кола? (Дві).
4. За якою формулою знаходять площу круга? (S = пR2 ).
5. У скільки разів діаметр кола більший за радіус? (У два рази).
6. Чи можуть два кола перетинатися? (Так).
7. Який інструмент допомагає нам креслити коло? (Циркуль).
Коло, круг (9,10,11).
1. У скільки разів вписаний кут менший центрального? (У два рази).
2. Яку градусну міру мають вписані кути, що спираються на діаметр? (90 градусів).
3. На перетині яких відрізків лежить центр вписаного в трикутник кола? (На перетині бісектрис).
4. Де лежить центр описаного кола навколо прямокутного трикутника? (На середині гіпотенузи).
5. Чи входять до площини круга точки, що лежать на колі? (Так).
6. Чому дорівнює приблизно число "Пі"?  ( 3,14).
7. За якою формулою визначають радіус описаного кола навколо будь-якого трикутника? ( R = abc/ 4S ).
Подільність чисел
1. Як називаються числа 2,4,6,8...2п? (Парні).
2. Якою цифрою закінчуються числа, що діляться на 5? (0 або 5).
3. Яка є ознака подільності чисел на 3?
4. Назвати прості дільники числа 12. (2,3).
5. Як називається число, що ділиться на дане число? (Кратне).
6. Яке найменше просте число? (2).
7. Чи ділиться число на 6, якщо воно ділиться на 2 і на 3? (Так).
Загальні положення
1. Як називається розділ геометрії, що вивчає властивості фігур на площині? (Планіметрія).
2. Яке найбільше натуральне число? (Не існує).
3. Якою цифрою закінчується добуток: 26 * 43? (8).
4. Як називається закон, що виражається тотожністю: а+b = b +a? (Переставний).
5. Як називається частина прямої, що має початок, а не має кінця? (Промінь або півпряма).
6. Як називаються числа, що використовуються для лічби предметів? (Натуральні).
7.  Як називають кут, що має величину 90 градусів? (Прямий).

Ведучий 1. Ми закінчили конкурс "Тема". Результати.


ІІ Конкурс "Практикум"
Ведучий2. Учні попередньо проводили конкурс між собою на комп’ютері: хто швидше набере текст і формули математичні. Підсумки підводить вчитель інформатики.

ІІІ Конкурс "Мій коник"
Ведучий 1. Ми переходимо до третього конкурсу, який називається "Мій коник". Суть його полягає в тому, що  кожен з учасників нашого інтелект-шоу представить до вашої уваги своє захоплення, своє хобі чи номер художньої самодіяльності, який на його думку галопом, як коник допоможе прискакати до фінішу – перемоги.
     
Ведучий 2. Ми завершили три конкурси. Підведемо підсумки і визначимо 4
                   переможці, які будуть дальше змагатися в інших конкурсах.(Слово
                   журі).
                      
Ведучий 1. Отже, учасників 4. Ми переходимо до іншого конкурсу, який називається "Після трьох спроб". Суть його полягає в тому, що з трьох спроб учасники повинні відгадати про яке число йдеться у підказках. За правильну відповідь після першої підказки учасники отримують 3 бали., після другої –  2 бали, а після третьої –  1 бал.
                Отже, слухайте
                Підказку першу: Це число є точним квадратом.
                 Підказка друга: У ньому три цифри, причому дві з них однакові.
                 Підказка третя: Сума його цифр 9.
                          (Це число 144).
Ведучий 2. З кожним роком науково-технічний прогрес набирає все більшого розмаху. Людей часто замінюють машини або автомати. Комп'ютери витісняють людину не тільки в промисловості, але й у розумовій діяльності. Їх використовують у різних сферах людського життя у тому числі під час навчання на уроках. Але щодо повної комп'ютеризації навчальних процесів, то вчені не дійшли однієї думки: одні вважають, що вона потрібна, а інші не погоджуються з тим. Тому наш наступний конкурс має назву "За чи проти" комп'ютеризації навчальних процесів. Ви повинні поміркувати над питанням, чи потрібні комп'ютери на уроках в школі, і впродовж хвилини поділитися своїми думками з присутніми.
Ведучий 1. Оцінювати виступ будуть самі учасники і журі. Тому слухайте уважно думки своїх колег. Максимальна оцінка -- 12 балів.
   (Виступи учнів).

IV Конкурс "Підказка"
Ведучий 1. Ми підійшли до конкурсу "Підказка". Запропонований об'єкт за підказкою учасника гри відгадує гість. Він сідає обличчям до учасника. Позаду нього будуть показані малюнки. Беручи до уваги жести та слова учасника, гість повинен відгадати фігуру, зображену на малюнку. Учаснику дається 1 хвилина для пояснення малюнків. Кожна правильна відповідь --1 бал.
(Відгадування малюнків: циркуль, комп’ютер, мишка для комп’ютера, конус,телефон і т.д ).
Ведучий 2. Ось і настав час оголосити про те, що друга частина нашого конкурсу дійшла до завершення. Двоє учасників, які набрали найменшу кількість балів , вибувають з гри. А ми продовжимо далі.
    

V Конкурс "Дуель"
Ведучий 1. У завершальному конкурсі визначимо найсильнішого учасника. Починаємо конкурс "Дуель". Кожна правильна відповідь –1 бал.

1. На яке число слід поділити 2, щоб отримати 4? (На 1/2).
2. Яке найбільше натуральне число можна записати за допомогою чотирьох одиниць? (11 в 11 степені).
3. Пара коней пробігла 14 км. По скільки км пробіг кожний кінь? (14 КМ).
4. Скільки буде якщо 10 поділити на десяту частину? (100).
5. Скільки кг у пуді?  (16 кг).
6. Один з найдавніших обчислювальних приладів. ( пальці).
7. Яка перша математична книга вийшла слов'янською мовою, там були поміщені задачі і приклади. ("Арифметика" Магніцького).
8. У скільки разів двоцифрових чисел більше, ніж одноцифрових? (У 9 разів).
9. Скількома нулями закінчується добуток всіх цифр? (Двома),
10. Як збільшити число 666 у півтори рази не виконуючи ніяких записів? (Повернути на оборот і вийде 999).


Підведення підсумків. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий